Na tegorocznych międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie jak zawsze nie zabrakło atrakcji i super nowości. Tym razem przedstawiamy Wam innowacyjną oponę Goodyear dla samochodów klasy SUV. Jest ona efektem badań nad nowoczesnymi technologiami oponiarskimi.
Pomimo, że koncepcyjna opona przyszłości nie ma jeszcze nazwy, to znana jest jej konstrukcja. Powstała w oparciu o standardową oponę do samochodów klasy SUV z szerokim, centralnym rowkiem. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele plusów – opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, dzięki czemu zmniejsza się opór toczenia opony i przekłada się to na poprawę wydajności paliwowej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla.
Centralny worek ponadto wpływa na bardziej efektywne usuwanie dużych ilości wody i błota z nawierzchni pod oponą podczas jazdy w deszczu. Poprawia to również ogólną przyczepność na mokrej nawierzchni.
W odróżnieniu od wielu innych produktów koncepcyjnych, opona Goodyear jest konstrukcyjnie dopracowana – stworzona z podwójnej powierzchni styku na pojedynczym korpusie opony. Dzięki temu opona jest w stanie udźwignąć większy ciężar, zachowując jednocześnie zalety opony o podwójnej powierzchni styku. Dodatkowo konstrukcja jest stosunkowo lekka.
Kolejną właściwością tej opony jest jej samooczyszczanie się, czyli usuwanie z bieżnika błota i innych zanieczyszczeń. Zaawansowana konstrukcja rowków bieżnika zmniejsza natomiast poziom hałasu podczas jazdy.
Opona to produkt koncepcyjny, nie jest więc przeznaczona do montażu w samochodzie, a rzeźba jej bieżnika i ogólna konstrukcja ma jedynie pełnić funkcję inspiracyjną. Koncepcyjna opona Goodyear mimo, że nie jest przeznaczona do wprowadzenia na rynek, zostanie jednak zamontowana w koncepcyjnym modelu Hyundai Intrado.