Niemiecki producent oleju podpisał trzyletni kontrakt z seriami wyścigów Formuły 1. Jest to największy sponsoring w historii tej firmy.
Szersze zaangażowanie
Liqui Moly rozszerza swoje zaangażowanie w Formułę 1. Podpisany 3-letni kontrakt obowiązuje do końca 2022 roku. W połowie wszystkich wyścigów wyświetlane będą tablice reklamujące niemieckiego producenta olejów i dodatków. Jak powiedział dyrektor zarządzający Liqui Moly, Ernst Prost: „Nigdy wcześniej nie zawarliśmy umowy sponsoringowej o większym wpływie medialnym niż ta.”
Zwiększenie świadomości marki
Liqui Moly będzie oficjalnym sponsorem Formuły 1. Unikalny zasięg tego eventu pozwoli na zwiększeni świadomość marki Liqui Moly na całym świecie. Ale to nie jest tylko kwestia zwykłego zasięgu. Formuła 1 jest wydarzeniem premium w sporcie motorowym, a Liqui Moly jest produktem premium w olejach i dodatkach. Reklama w Formule 1 jest zatem silnym sygnałem zarówno dla użytkowników końcowych, jak i dla branży. To pomoże marce wyróżnić się w ciągle rosnącym szumie medialnym.
Początki w Formule 1 i dalsze korzyści
Liqui Moly rozpoczęło przygodę z Formułą 1 w 2019 roku. Średniej wielkości producent olejów i dodatków pojawił się wtedy w największej na świecie serii wyścigowej – to naprawdę sprawiło, że został zauważony w branży. Podczas jedenastu wyścigów wzdłuż toru wyraźnie widoczne było jego niebiesko-czerwone logo. „Ogółem oglądało je ponad 1,9 miliarda osób z prawie 200 krajów na całym świecie” – mówi Ernst Prost. Nie wspominając o transmisjach internetowych, widzach na miejscu i relacjach po wydarzeniach. W sumie prawie 2 miliardy widzów z prawie 200 krajów oglądało wyścigi sezonu 2019 na ekranie. Na trybunach jeden wyścig śledzi średnio 200 tysięcy osób, a w mediach społecznościowych Formuła 1 osiąga ilość wyświetleń w miliardach. Ernst Prost jasno podkreśla, że: „Taki globalny zasięg nie istnieje nigdzie indziej”.
Nie tylko Formuła 1 – szersza strategia marketingowa
Formuła 1 jest największym, ale nie jedynym eventem, nad którym sponsoring objęło Liqui Moly. Producent jest również zaangażowany w MotoGP i jest sponsorem tytularnym wyścigu wytrzymałościowym Liqui Moly Bathurst 12H. Ponadto był obecny na Mistrzostwach Europy w Piłce Ręcznej w styczniu 2020 roku i pojawił się na niezliczonych imprezach sportów zimowych. „Nic z tego nie jest celem samym w sobie, ale stanowią one element naszej koncepcji marketingowej, wspierającej sprzedaż detaliczną u naszych partnerów” – skomentował Prost.
Globalny wpływ podjętych zobowiązań sponsorskich ma kluczowe znaczenie dla Liqui Moly. Udział jej macierzystego niemieckiego rynku w całkowitej sprzedaży stale spada. Prost zauważa, że przy tak silnej pozycji rynkowej Liqui Moly, trudno jest osiągnąć dalszy wzrost. Z tych względów przyszłość marki i producenta leży w międzynarodowym biznesie i na międzynarodowych rynkach. To ogromny potencjał, który można wykorzystać, a bardzo istotnym narzędziem jest tutaj właśnie Formuła 1.