Celem kampanii „Prawo do Naprawy” (R2RC) jest przede wszystkim ochrona prawa niezależnych uczestników rynku części zamiennych i napraw do istnienia, działania i rozwoju. Organizatorzy akcji uznali, że jedynie silna, przedsiębiorcza konkurencja może zaowocować korzystnymi cenami dla odbiorców oraz zapewnić ciągłość działania i świadczenia usług wysokiej jakości przez firmy działające na lokalnych rynkach.
Uczestnicy kampanii z niepokojem obserwują jak koncerny samochodowe (producenci pojazdów) poprzez zamieszczane reklamy dyskredytują niezależny rynek motoryzacyjny, w tym jakość oferowanych części i usług świadczonych przez niezależne warsztaty. Dlatego w ramach kampanii „Prawo do Naprawy” jej uczestnicy postanowili zabiegać o poprawę wizerunku tego rynku. W pierwszej kolejności idzie o prezentację dystrybutorów części samochodowych.
Celem R2RC jest zmiana błędnego stylu myślenia, jakoby niezależne firmy specjalizujące się w dystrybucji części samochodowych to małe i niedostatecznie rozwinięte przedsiębiorstwa. Tymczasem tylko w skali Polski to ponad 500 potężnych magazynów, dzięki którym warsztaty motoryzacyjne oraz kierowcy mogą szybciej i taniej naprawiać samochody. Znajduje się w nich niemal pełen asortyment części do wszystkich marek samochodów. Ponieważ konkurencja pomiędzy dystrybutorami jest bardzo silna, a wielkość asortymentu jest kluczowym oczekiwaniem, zatem w ich ofercie znaleźć można blisko 250 tys. rodzajów części w ilościach proporcjonalnych do potrzeb klientów.
Kampania ma za zadanie przekonać, że polscy niezależni dystrybutorzy części motoryzacyjnych to odpowiednio zorganizowane przedsiębiorstwa, wykorzystujące zaawansowane rozwiązania logistyczno-informatyczne i inwestujące w nowe technologie.